cookie instellingen

Airmiles.nl zet analyse cookies in van comScore en Air Miles. Deze cookies worden gebruikt voor het verkrijgen van statistieken over het gebruik van airmiles.nl zodat de dienstverlening en het aanbod kan worden verbeterd. Geef je ons je toestemming? Klik dan op accepteren.Wil je eerst meer weten, klik dan op instellingen of lees ons
privacy- en cookiebeleid.

sluit

vraag & antwoord

 

Heb je een vraag? We helpen je graag. Hieronder vind je een antwoord op de meest gestelde vragen.
 

Air Miles kaart

Ik ben mijn Air Miles kaart kwijt, wat nu?

 
Om misbruik te voorkomen, is het belangrijk dat je direct je Air Miles kaart blokkeert. Klik hier om in te loggen zodat je je kaart kunt blokkeren. Je kunt direct daarna kosteloos een nieuwe kaart aanvragen. 

 


Ben je niet meer in het bezit van je kaartnummer? Stuur ons een e-mail zodat we je kaart kunnen blokkeren.

Mijn Air Miles kaart is geblokkeerd, wat moet ik doen?

 

Je kunt hier contact opnemen met Air Miles Klantenservice zodat er een nieuwe kaart voor je aangevraagd kan worden. De nieuwe kaart wordt gekoppeld aan je huidige rekening waardoor je na ontvangst van de kaart direct verder kunt sparen.

 

Helaas is het niet mogelijk om de kaart te deblokkeren, dit om je Air Miles saldo te waarborgen.

Mijn Air Miles kaart werkt niet meer. Hoe kom ik aan een nieuwe kaart?

 
Is je Air Miles kaart beschadigd en doet hij het niet meer? Hier kun je, nadat je bent ingelogd, een vervangende kaart aanvragen. 
 
De nieuwe kaart zal direct gekoppeld worden aan jouw account.

Iemand heeft misbruik gemaakt van mijn Air Miles

 

Om verder misbruik te voorkomen raden wij je aan direct hier je Air Miles kaartnummer te blokkeren.

 

Na het blokkeren van je kaart kun je kosteloos een nieuwe Air Miles kaart aanvragen. De nieuwe kaart bevat een nieuw kaartnummer en wordt direct gekoppeld aan je huidige rekening.

 
Wil je ook je inloggegevens verwijderen dan kun je ons een e-mail sturen met het verzoek de gegevens te verwijderen 

Ik spaar per ongeluk op een Air Miles kaart van iemand anders

 

Ben je niet meer in het bezit van je eigen kaart? ? Dan raden we je aan hier je eigen kaart te blokkeren. Daarna kun je direct online een nieuwe kaart aanvragen. De nieuwe kaart wordt automatisch gekoppeld aan je huidige rekening.

 

Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen Air Miles kaart. Dit betekent dat je geen aanspraak kunt maken op Air Miles die je met de verkeerde kaart hebt gespaard.

Kan ik mijn Air Miles kaart laten deblokkeren?

 

Je kunt hier hier contact opnemen met Air Miles Klantenservice zodat er een nieuwe kaart voor je aangevraagd kan worden. De nieuwe Air Miles kaart wordt gekoppeld aan je huidige rekening waardoor je na ontvangst van de kaart direct verder kunt sparen.

 

Helaas is het dan niet mogelijk om de kaart te deblokkeren, dit om je Air Miles saldo te waarborgen.

 

alle vragen over Air Miles kaart tonen

algemeen

Wat is de waarde van één Air Mile?

 

Bij het inwisselen van je gespaarde Air Miles kan de waarde per Air Mile verschillen.

 

De waarde varieert tussen een ½ eurocent (bijv. bij inwisseling voor brandstof bij Shell of bij Bol.com) tot meerdere eurocenten (bijv. bij inwisseling voor een verblijf bij Landal GreenParks). In de meeste gevallen komt de waarde uit op 1 eurocent.

Waar vind ik de Bestelvoorwaarden?

Klik hier om naar de de Bestelvoorwaarden te gaan.

Waar vind ik de Algemene Voorwaarden?

Klik hier om naar de Algemene Voorwaarden te gaan.

Hoe kan ik een klacht indienen?

 

Ondanks alle zorgvuldigheid die wij besteden aan onze service en het Air Miles spaarprogramma, kan het zijn dat je niet tevreden bent.

 

Je kunt je klacht hier aan ons doorgeven.

 

Air Miles Klantenservice is tijdens werkdagen van 9.00 tot 18.00 uur ook telefonisch bereikbaar op 0900-8877 (€ 0,25 p.m. tot max. € 12,50 p.g.).

Waar kan ik de Air Miles App downloaden?

De Air Miles App is gratis verkrijgbaar in de App Store, Android Market en App World en te installeren op de iPhone, de BlackBerry of een Android toestel.

Kan er via de APP misbruik worden gemaakt van mijn Air Miles?

 

Je kunt gerust zijn!

 

Via de Air Miles App kun je je saldo bekijken en Bonus Miles aanbiedingen activeren zodat je extra snel Bonus Miles kunt sparen!

 

Er kunnen geen Air Miles ingewisseld worden via de app, er kan dus geen misbruik gemaakt worden van je gespaarde Air Miles.

Kan het Air Miles kaartnummer in de Passbook app worden opgenomen?

Air Miles ondersteunt vooralsnog de Passbook app op je smartphone niet. Dit omdat de partners, waarbij je Air Miles kunt sparen, de streepjescode op je scherm van je smartphone niet kunnen scannen.
alle vragen over algemeen tonen

inloggen

Hoe log ik in op mijn Air Miles?

Om in te loggen op airmiles.nl dien je in het bezit te zijn van een gebruikersnaam en wachtwoord.  

Heb je nog geen gebruikersnaam en wachtwoord? Klik hier en volg eenvoudig de stappen om een online account aan te maken.

 

Weet je je inloggegevens niet meer? Klik hier en geef je Air Miles kaartnummer door. Wij sturen je dan een e-mail met daarin je gebruikersnaam en een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

Ik ben mijn inloggegevens vergeten

Weet je je inloggegevens niet meer ? Geen probleem !

 

Klik hier en geef je Air Miles kaartnummer door. Wij sturen je dan een e-mail met daarin je gebruikersnaam en een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.  

 

​​

Waarom moet ik inloggen?

 

Inloggen biedt veel mogelijkheden! Zo kun je je saldo en transacties bekijken of zelf je (e-mail)adres wijzigen.

 

Ook kun je via de website je Air Miles inwisselen voor leuke uitstapjes, korting op hotelovernachtingen etc.

 

Ben je nog niet in het bezit van inloggegevens? Klik hier en volg de stappen om zelf een gebruikersnaam en wachtwoord aan te maken.

Ik kan niet inloggen in mijn Air Miles, wat nu?

Er kunnen diverse redenen zijn waarom je niet kunt inloggen.

 

Ben je je inloggevens kwijt? Klik hier om een nieuw wachtwoord aan te maken. Na het doorgeven van je Air Miles kaartnummer of gebruikersnaam wordt er een e-mail naar je gestuurd met daarin een link. Je ontvangt de e-mail op het e-mailadres dat bij ons bekend is. Klik op de link zodat je daarna een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

 

Ben je nog niet in het bezit van een gebruikersnaam en wachtwoord? Dan kun je eenvoudig een Mijn Air Miles account aanmaken. Klik hier en volg de stappen zodat je zelf je eigen gebruikersnaam en wachtwoord kunt aanmaken.

Ik ben het wachtwoord van mijn Air Miles kwijt, wat nu?

Weet je je wachtwoord niet meer ? Geen probleem !
 
Klik hier en geef je Air Miles kaartnummer door. Wij sturen je dan een e-mail met daarin je gebruikersnaam en een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.  
 
alle vragen over inloggen tonen

e-tickets

Ik heb een vraag over e-tickets

Heb je een vraag over e-tickets? Klik hier om je vraag te stellen.

Wat is een e-ticket?

 

Een e-ticket is een elektronisch ticket met een barcode die (als PDF-bestand) naar het door jou opgegeven e-mailadres wordt gestuurd op het moment dat je betaling is verwerkt.
De e-ticket(s) print je en neem je mee naar het park. Daar wordt de barcode gescand, waarna je toegang hebt tot het park. Zorg ervoor dat je elk individueel e-ticket print en meeneemt.
Elk e-ticket verschaft je éénmalig toegang tot het park.

Moet ik de e-ticket(s) op A4 formaat printen?

 

Wij adviseren je de e-ticket(s) op A4-formaat te printen. Op deze manier kan het e-ticket het beste worden gescand. Dit bevordert de doorloop bij de entree van het park.

 

Moet ik de e-ticket(s) in kleur afdrukken?

 

Een kleurenkopie is niet nodig. Bij een e-ticket gaat het om de barcode die op het e-ticket staat. Daarbij speelt kleur of zwart-wit geen rol.

 

Ik kan de e-ticket(s) niet openen, wat moet ik doen?

Je bestelling wordt in een PDF bestand toegestuurd. Dit bestandstype is te openen met Acrobat Reader. Je kunt dit programma gratis downloaden op www.adobe.com. Installeer het programma en je kunt de e-ticket(s) openen en printen.

Kan ik mijn e-ticket(s) kopiëren?

Elk e-ticket is voorzien van een unieke barcode. Het e-ticket kan dan ook maar een keer gescand worden bij de ingang van het park. Het heeft dus geen zin om het e-ticket vaker te printen, te kopiëren of door te verkopen.

Ik heb niet de mogelijkheid om te printen, wat moet ik doen?

 

Je ontvangt na je bestelling een e-mail met als bijlage je e-ticket(s). De e-mail kun je doorsturen naar een bekende om de e-ticket(s) voor je te printen of je kunt het bestand printen in de bibliotheek of bij een copyshop.
De geprinte e-ticket(s) dien je mee te nemen naar het park zodat deze bij de entree gescand kan/kunnen worden.

Ik heb mijn e-ticket(s) niet ontvangen

 

Allereerst kun je controleren of de betaling van de bestelling correct is verlopen. Als dat het geval is dan kun je contact opnemen met de
helpdesk. Een medewerker kan je bestelling bekijken en met je meedenken naar een mogelijke oplossing. Vermeld in je e-mail je Air Miles kaartnummer, naam,e-mailadres en je bestelling.

Wanneer heb ik mijn e-ticket(s) in huis?

De bestelling wordt binnen 30 minuten naar het opgegeven e-mailadres verzonden. Doordat de bestelling per e-mail wordt verstuurd, is het mogelijk om tot kort voor een bezoek aan een park de e-ticket(s) te kopen.

Wat houden betalingskosten in?

 

Uit deze kosten betaalt Air Miles haar kosten voor de bijbetaling via Ideal. De betalingskosten zijn € 0,80 per bestelling. Dit bedrag betaal je alleen bij Miles & Money bestellingen.

Kan ik de bestelling ook naar een ander e-mailadres laten sturen?

Het is geen enkel probleem om je e-ticket(s) op een alternatief e-mailadres te laten bezorgen. Je kunt tijdens het bestellen het gewenste e-mailadres doorgeven.

Hoe bestel ik e-tickets?

1 Kies het park dat je wilt bezoeken
2 Selecteer het aantal e-tickets dat je wilt bestellen
3 Log in als je nog niet bent ingelogd
3 Controleer je gegevens
4 Bevestig je bestelling ( betaal per IDEAL wanneer je Miles & Money tickets besteld)
5 Je ontvangt per e-mail je e-ticket(s), print ze uit en neem deze mee naar het park.

Ik bankier niet via internet. Kan ik het bij te betalen bedrag ook aan de kassa betalen?

Nee, bestellen en betalen kan uitsluitend via internet.

Ik wil mijn bestelling annuleren/wijzigen

Een bestelling annuleren of wijzigen is niet mogelijk. Voordat je een bestelling plaatst, adviseren wij je de Bestelvoorwaarden goed door te lezen. In de Bestelvoorwaarden kun je lezen dat een eenmaal gemaakte bestelling helaas niet gewijzigd of geannuleerd kan worden.
alle vragen over e-tickets tonen

mijn Air Miles

Hoe kan ik mijn adres wijzigen?

 

Hier kun je je adres wijzigen. Om je adres te wijzigen, dien je in het bezit te zijn van inloggegevens.

 

Weet je je inloggegevens niet meer ? Geen probleem !
 
Klik hier en geef je Air Miles kaartnummer door. Wij sturen je dan een e-mail met daarin je gebruikersnaam en een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.  

 

 

 

 

Ik wil mijn e-mailadres wijzigen

Je e-mailadres kun je hier wijzigen. In het inlogscherm dat verschijnt voer je je gebruikersnaam en wachtwoord in. Vervolgens wordt je de mogelijkheid geboden om je e-mailadres te wijzigen.

 

Ben je niet meer in het bezit van je inloggegevens? Klik hier om je nieuwe e-mailadres aan ons door te geven. Nadat je je e-mailadres hebt geactualiseert ontvang je van ons een e-mail met daarin je gebruikersnaam en de mogelijkheid om een nieuw wachtwoord aan te maken.

 

Ik wil mijn Air Miles rekening annuleren

Je kunt hier aan ons doorgeven dat je je Air Miles rekening wilt annuleren. Vergeet niet om je Air Miles kaartnummer, adresgegevens en je geboortedatum te vermelden in je verzoek.

 
Staan er nog Air Miles op je rekening? Dan kun je ervoor kiezen om je gespaarde Air Miles te doneren aan een Goed Doel of over te boeken naar een andere spaarder.

Kan ik samen met familie of vrienden Air Miles sparen?

Ja, je kunt met meerdere spaarders sparen voor één Air Miles saldo. Dit doe je door anderen uit te nodigen via je eigen Mijn Air Miles account. Air Miles sparen gaat dan extra snel!

 

Wil je niet meer Samen Sparen voor één saldo? Dat is mogelijk door je Air Miles kaartnummer van de rekening af te splitsen. Je begint daarna wel met een saldo van 0 Air Miles.

Hoe kan ik mij aan- of afmelden voor het ontvangen van Air Miles aanbiedingen?

Via je Mijn Air Miles account kun je aangeven of je wel of geen aanbiedingen van ons wilt ontvangen. Klik hier om naar je Mijn Air Miles account te gaan.

 

Heb je nog geen Mijn Air Miles account, dan kun je deze eenvoudig aanmaken. Klik in het inlogscherm dat verschijnt op 'Ik heb geen gebruikersnaam en wachtwoord' en volg de stappen. Tijdens de registratie kun je aangeven of je Air Miles aanbieding wilt ontvangen.


 
Heb je wel een Air Miles account maar ben je niet meer in het bezit van je gebruikersnaam en wachtwoord? Klik dan in het inlogscherm op  'Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?' zodat je weer in het bezit komt van je inloggegevens.

Ik ontvang geen aanbiedingen,ik wil ze graag ontvangen

Het kan zijn dat wij niet in het bezit zijn van je (juiste) e-mailadres. Hierdoor kunnen we je niet op de hoogte houden van alle Air Miles aanbiedingen.

 

Klik hier om naar je Mijn Air Miles account te gaan en geef je e-mailadres aan ons door.

 

Heb je nog geen Mijn Air Miles account, dan kun je deze eenvoudig aanmaken. Klik in het inlogscherm dat verschijnt op 'Ik heb geen gebruikersnaam en wachtwoord' en volg de stappen. Zodra je je mijn Air Miles account hebt geactiveerd, kun je huidige e-mailadres doorgeven.

 

Heb je wel een Air Miles account maar ben je niet meer in het bezit van je gebruikersnaam en wachtwoord? Klik dan in het inlogscherm op  'Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?' zodat je weer in het bezit komt van je inloggegevens.

Wat doen jullie met mijn persoonsgegevens?

Persoonsgegevens worden gebruikt om spaarders te informeren over het Air Miles spaarprogramma. Wanneer je Air Miles wilt inwisselen in de winkels dan wordt ter identificatie gevraagd naar je Air Miles kaartnummer en adresgegevens.

Ik verhuis naar het buitenland. Hoe geef ik mijn adreswijziging door?

Verhuis je binnen de Benelux of Duitsland dan kun je hier je adres wijzigen. Na invoering van je gebruikersnaam en wachtwoord kun je je adres wijzigen.

 

Heb je nog geen mijn Air Miles account? Dan kun je deze eenvoudig aanmaken door in het inlogscherm te klikken op 'Ik heb geen gebruikersnaam en wachtwoord'. Zodra je Air Miles account is geactiveerd kun je direct je adres wijzigen.

 

Verhuist je naar een ander land buiten de Benelux of Duitsland dan kan de Air Miles rekening alleen gehandhaafd worden als wij in het bezit zijn van een Nederlands correspondentieadres.

Kan ik Air Miles overdragen aan familie of vrienden?

Wil je (een gedeelte van) je gespaarde Air Miles aan iemand geven? Dat kan!

 

Je hebt hiervoor het Air Miles kaartnummer van de andere spaarder nodig. Na de overboeking ontvangen jullie hiervan een bevestiging per e-mail.

 

Overboeken van Air Miles kun je doen via je Mijn Air Miles account .

Hoe kan ik de naam op mijn rekening veranderen?

Een naamswijziging kan alleen plaatsvinden als er sprake is van overlijden, trouwen of beëindiging van een huwelijk (veranderen van meisjesnaam naar getrouwde naam of andersom).

 


Neem hiervoor contact op met Air Miles Klantenservice .

Mijn partner is overleden

Gecondoleerd met het verlies van uw partner. Wanneer u het kaartnummer wilt opheffen dan kunt u ons een e-mail sturen.

 

Vermeldt u in uw e-mail het Air Miles kaartnummer, naam, adres en geboortedatum van uw partner. Indien u op het Air Miles kaartnummer verder wilt sparen dan kunt u dat tevens aangeven in uw e-mail. Vergeet niet om uw naam en uw geboortedatum erbij te vermelden.

Ivm een scheiding wil ik de naam van de Air Miles rekening wijzigen

Bij een scheiding kan alleen de getrouwde naam gewijzigd worden in de meisjesnaam. Deze wijziging kun je per e-mail aan ons doorgeven.

 

Vergeet in de e-mail niet om, naast het Air Miles kaartnummer, adres en geboortedatum, zowel de getrouwde naam als je huidige meisjesnaam door te geven.

I.v.m. een scheiding wil ik de Air Miles rekening splitsen

Wil je (een gedeelte van) je gespaarde Air Miles aan je ex-partner geven? Dat kan!

 

Je hebt hiervoor het Air Miles kaartnummer van je ex-partner nodig. Na de overboeking van de Air Miles ontvangen jullie hiervan een bevestiging per e-mail.

 

Overboeken van je Air Miles kun je doen via je Mijn Air Miles account.

 

 

Wanneer kan ik m'n Air Miles overzicht verwachten?

In tegenstelling tot voorheen wordt er niet meer jaarlijks een Air Miles overzicht via de post verzonden .

 

Je spaar- en inwisseltransacties en je actuele saldo kun je hier bekijken. 


Ben je nog niet in het bezit van inloggegevens? Dan kun je deze eenvoudig aanmaken. Klik in het inlogscherm dat verschijnt op 'Ik heb geen gebruikersnaam en wachtwoord' en volg de stappen. Zodra je je mijn Air Miles account hebt geactiveerd kun je je saldo en transacties bekijken.
 

Heb je wel een Air Miles account maar ben je niet meer in het bezit van je gebruikersnaam en wachtwoord? Klik dan in het inlogscherm op  'Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?' zodat je weer in het bezit komt van je inloggegevens.

 

 

alle vragen over mijn Air Miles tonen

sparen

Wat is mijn Air Miles saldo?

Je actuele saldo en je spaar- en inwisseltransacties kun je hier bekijken. 
 

 

Weet je je inloggegevens niet meer ? Geen probleem !
     
Klik hier en geef je Air Miles kaartnummer door. Wij sturen je dan een e-mail met daarin je gebruikersnaam en een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. 
 


Ben je nog niet in het bezit van een gebruikersnaam en wachtwoord? Klik hier en volg de stappen zodat je zelf je eigen gebruikersnaam en wachtwoord kunt aanmaken.

 

Waar kan ik mijn spaar- en inwisseltransacties bekijken?

Je transacties en je actuele saldo kun je hier bekijken.
 
Ben je nog niet in het bezit van inloggegevens? Dan kun je deze eenvoudig aanmaken. Klik in het inlogscherm dat verschijnt op 'Ik heb geen gebruikersnaam en wachtwoord' en volg de stappen. Zodra je je mijn Air Miles account hebt geactiveerd je saldo en transacties bekijken.

 
Heb je wel een Air Miles account maar ben je niet meer in het bezit van je gebruikersnaam en wachtwoord? Klik dan in het inlogscherm op  'Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?' zodat je weer in het bezit komt van je inloggegevens.

 

Ik heb geen Air Miles ontvangen

Het verschilt per partner wanneer de Air Miles worden bijgeboekt op je kaartnummer. De meeste partners boeken de Air Miles na een week bij.  Bonus Miles worden binnen enkele weken na afloop van de actie bijgeschreven op het kaartnummer.

 

Bij- en afschrijvingen kun je, nadat je bent ingelogd, hier bekijken.

 

Ben je nog niet in het bezit van inloggegevens? Dan kun je deze eenvoudig aanmaken. Klik in het inlogscherm dat verschijnt op 'Ik heb geen gebruikersnaam en wachtwoord' en volg de stappen. Zodra je je Mijn Air Miles account hebt geactiveerd kun je je saldo en transacties bekijken.
 

Heb je wel een Air Miles account maar ben je niet meer in het bezit van je gebruikersnaam en wachtwoord? Klik dan in het inlogscherm op  'Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?' zodat je weer in het bezit komt van je inloggegevens.

 

Mis je desondanks toch de bijschrijving van Air Miles? Laat het ons weten zodat we je verder kunnen helpen. Vermeldt  in je e-mail je Air Miles kaartnummer, datum van de aankoop, vermelding partner en het aantal Air Miles dat niet is bijgeschreven. Binnen twee werkdagen ontvang je van ons een antwoord.

 

Wanneer worden mijn Bonus Miles bijgeschreven?

Bonus Miles worden, binnen 6 weken, na afloop van de actieperiode bijgeschreven op je Air Miles kaartnummer. 


 
Hier kun je kijken of je Bonus Miles zijn bijgeschreven.


 
 
Ben je nog niet in het bezit van inloggegevens? Dan kun je deze eenvoudig aanmaken. Klik in het inlogscherm dat verschijnt op 'Ik heb geen gebruikersnaam en wachtwoord' en volg de stappen. Zodra je je Mijn Air Miles account hebt geactiveerd kun je je saldo en transacties bekijken.


 
Heb je wel een Air Miles account maar ben je niet meer in het bezit van je gebruikersnaam en wachtwoord? Klik dan in het inlogscherm op  'Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?' zodat je weer in het bezit komt van je inloggegevens.



Mis je desondanks toch de bijschrijving van Bonus Miles?
 
Laat het ons weten zodat we je verder kunnen helpen. Vermeldt  in je e-mail je Air Miles kaartnummer, datum van de aankoop, vermelding partner en het aantal Bonus Miles dat niet is bijgeschreven. Binnen twee werkdagen ontvang je van ons een antwoord.

Ik wil graag Air Miles gaan sparen. Wat moet ik doen?

Om Air Miles te sparen heb je een Air Miles kaart nodig. De kaart kun je hier online bestellen.

 

Je betaalt voor een Air Miles kaart eenmalig €2,50. Daar krijg je wel direct 100 Bonus Miles voor terug!

 

Binnen enkele dagen heb je je Air Miles kaart in huis zodat je direct kunt starten met Air Miles sparen.

 

Op airmiles.nl kun je 24 uur per dag je saldo checken en al je spaar- en inwisseltransacties bekijken. Airmiles.nl biedt je allerlei mogelijkheden om je gespaarde Air Miles in te wisselen. Bijvoorbeeld voor flinke korting, leuke cadeaus of een gezellig dagje uit! Regelmatig houden we je op de hoogte van de laatste spaar- en inwisselacties.

 

Waar kan ik Air Miles sparen?

Je spaart o.a. Air Miles bij de Albert Heijn, Etos, Gall & Gall, Praxis, Shell en V&D. Kijk hier voor een overzicht van alle spaarmogelijkheden.

Kan ik mijn smartphone als Air Miles kaart gebruiken?

Technisch is het nog niet mogelijk om de Air Miles App als Air Miles kaart te gebruiken. Vergeet dus niet je Air Miles kaart te overhandigen bij de aankopen!

Ik heb geen Bonus Miles ontvangen

Bonus Miles worden, binnen 6 weken, na afloop van de actieperiode bijgeschreven op je Air Miles kaartnummer. 
 
Hier kun je kijken of je Bonus Miles zijn bijgeschreven.
 
 
Ben je nog niet in het bezit van inloggegevens? Dan kun je deze eenvoudig aanmaken. Klik in het inlogscherm dat verschijnt op 'Ik heb geen gebruikersnaam en wachtwoord' en volg de stappen. Zodra je je Mijn Air Miles account hebt geactiveerd kun je je saldo en transacties bekijken.
 
Heb je wel een Air Miles account maar ben je niet meer in het bezit van je gebruikersnaam en wachtwoord? Klik dan in het inlogscherm op  'Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?' zodat je weer in het bezit komt van je inloggegevens.
 
Mis je desondanks toch de bijschrijving van Bonus Miles?

 

Laat het ons weten zodat we je verder kunnen helpen. Vermeldt  in je e-mail je Air Miles kaartnummer, datum van de aankoop, vermelding partner en het aantal Bonus Miles dat niet is bijgeschreven. Binnen twee werkdagen ontvang je van ons een antwoord.

 

Het saldo in mijn e-mail is lager dan dat in op de website. Hoe kan dat?

Het kan voorkomen dat het saldo in je e-mail niet helemaal actueel is. Dit komt door het verschil tussen het moment van opstellen en verzenden van de mailing. Het saldo op airmiles.nl is altijd het meest actueel.

Op welke smartphones kan ik de Air Miles App installeren?

De Air Miles App is op de iPhone (vanaf versie 3.x), de BlackBerry (vanaf versie 5.0, RIM-BlackBerry 8220, 8230, 8520, 8530, 8900, 9000, 9100, 9105, 9300, 9500, 9520, 9530, 9550, 9630, 9650, 9700, 9780 en 9800) en een Android (vanaf versie 1.6) toestel te installeren. Als uw smartphone niet één van deze types is, is het niet mogelijk om de Air Miles App te installeren. De Air Miles App is ook te plaatsen op uw iPad en iPod Touch. Gebruik hiervoor de versie geschikt voor iPhone.
alle vragen over sparen tonen

goede doelen

Ik wil graag Air Miles geven aan een goed doel

Air Miles ondersteunt de volgende vier goede doelen: Stichting AAP, Nationaal Fonds Kinderhulp, Solidaridad en War Child.

 

Er zijn twee manieren om je Air Miles te schenken aan een goed doel.

 

Via éénmalig donatie of door structureel Air Miles te sparen. In beide gevallen ontvangt het goede doel € 0,005 voor elke Air Mile die je geeft.

 

Meer informatie kun je hier vinden.

 

Voor welk goed doel kan ik Air Miles sparen?

Air Miles draagt 4 goede doelen een warm hart toe. Je kunt Air Miles sparen voor: Stichting AAP, Nationaal Fonds Kinderhulp, Solidaridad en War Child.

 

Meer informatie, over structureel sparen en doneren, kun je hier vinden.

Waarom kan ik niet meer voor een goed doel sparen?

Het blijft mogelijk om structureel Air Miles te sparen voor een goed doel. Echter, om redenen van kostenbeheersing en transparantie hebben wij besloten het sparen voor o.a.verenigingen/ stichtingen en andere organisaties te beperken tot vier grote actieve organisaties.
 
Hier kun je informatie vinden over de vier goede doelen.
alle vragen over goede doelen tonen

Shell Bonus Miles

Hoe krijg ik Shell Bonus Miles?

Tank je meer dan 200 liter brandstof per kwartaal? Dan ontvang je 50% extra Air Miles als Bonus over de getankte liters bij Shell (1,5 Air Miles per liter). Tank je meer dan 400 liter brandstof per kwartaal? Dan ontvang je 100% extra Air Miles als Bonus over de getankte liters bij Shell (2 Air Miles per liter). De Shell Bonus Miles worden achteraf per kwartaal bijgeschreven.

Wat als ik een keer een tankbeurt mis?

Dat is geen probleem. Het gaat om een totaal bedrag per Air Miles rekening van 200 of 400 liter per kwartaal om Shell Bonus Miles te krijgen. Wanneer je per kwartaal minimaal 200 liter brandstof tankt dan kom je al in aanmerking voor de extra Shell Bonus Miles.

Kan ik mijn gespaarde Air Miles en Shell Bonus Miles ook bij de andere partijen van Air Miles inwisselen?

Ja, dat kan. Je totaal aan gespaarde Air Miles kun je bij alle partijen, waaronder V&D, Praxis, Albert Heijn en Shell, inwisselen. Op de website kun je alle informatie vinden over het sparen en inwisselen van Air Miles.

Ik heb nog geen Shell Bonus kaart. Kan ik met mijn gewone Air Miles kaart ook Shell Bonus Miles sparen?

Heb je geen Shell Bonus kaart? Dat is geen probleem! Je ontvangt via je bestaande blauwe Air Miles kaart ook voor elke liter brandstof 1 Air Mile (en Shell Bonus Miles wanneer je minimaal 200 liter per kwartaal tankt).

Kan ik met mijn tankpas ook meedoen aan het Shell Bonus Miles programma?

Als je tankt met een EuroShell Fleet, MTC, TC, Esso fleet pas, dan kun je ook meedoen met Shell Bonus Miles programma. Je ontvangt dan ook de extra Air Miles als Bonus wanneer je meer dan 200 of 400 liter tankt per kwartaal. Indien je de brandstof betaalt met een euroShell Commercial Road Transport of DKV pas kom je alleen in aanmerking voor de standaard uitgifte van 1 Air Mile per hele liter brandstof.

Ik wil ook een Shell Bonus kaart. Hoe bestel ik de kaart?

Ga naar tankbonusmiles.nl en bestel gratis de Shell Bonus kaart. Je hoeft alleen je Air Miles kaartnummer en je e-mailadres in te voeren zodat de Shell Bonus kaart binnen twee weken naar je wordt toegestuurd. De kaart wordt gestuurd naar het adres dat bij Air Miles bekend is.
alle vragen over Shell Bonus Miles tonen

Geschenken

Waar kan ik geschenken bestellen?

In de Air Miles shop kun je geschenken bestellen. Klik hier om naar de Air Miles shop te gaan. Wil je e-tickets bestellen klik dan hier!

Mijn geschenk is kapot, wat kan ik doen?

Je kunt het beste contact opnemen met een medewerker van de Air Miles Shop. In geval van een eventuele garantieclaim kan direct de juiste informatie aan je gegeven worden. Klik hier om contact op te nemen met de Air Miles Shop.

Ik wil mijn geschenk(en) retourneren, wat is het adres?

Ben je niet tevreden over je aankoop? Dan kun je je geschenk(en) binnen 7 dagen na ontvangst op eigen kosten terugsturen naar Air Miles. Voor retouradressen kun je hier contact opnemen met de Air Miles Shop.

Is het mogelijk om m'n bestelling op een ander adres af te leveren?

Helaas is dat niet mogelijk. Bestellingen worden alleen afgeleverd op het adres waarop de Air Miles kaart geregistreerd staat op het moment dat de bestelling wordt geplaatst.

Wanneer kan ik mijn geschenk(en) verwachten?

Je geschenk(en) wordt, mits op voorraad, binnen twee weken geleverd. Wanneer je de geschenken niet hebt ontvangen dan kun je hier contact opnemen juiste afdeling.
alle vragen over Geschenken tonen

geldigheidsduur gespaarde Air Miles

Hoe lang zijn mijn Air Miles geldig?

Air Miles gespaard voor 21 oktober 2013 zijn 5 jaar geldig tot 21 oktober 2018. Air Miles gespaard vanaf 21 oktober 2013 zijn 3 jaar geldig.
Bij inwisseling zorgen we ervoor dat de Air Miles met de meest recente vervaldatum het eerst worden ingewisseld. De verlopen Air Miles zullen maandelijks worden afgeboekt. Bij je saldo- en transactieoverzicht kun je bekijken wanneer welke Air Miles komen te vervallen.

 

Welke Air Miles vervallen het eerst?

​Air Miles gespaard vanaf 21 oktober 2013 vervallen het eerst. Immers, deze gespaarde Air Miles hebben een geldigheid van 3 jaar.

 

Air Miles gespaard voor 21 oktober 2013 vervallen, mits ze niet zijn ingewisseld, op 21 oktober 2018.

 

Hier kun je bekijken wanneer welke Air Miles komen te vervallen.

Waarom vervallen mijn Air Miles na een paar jaar?

Het Air Miles programma wordt continu geëvalueerd door ons en de deelnemende partners (Albert Heijn, Shell, V&D, Praxis, Etos en Gall & Gall). De afgelopen jaren zijn al miljarden Air Miles ingewisseld, maar nog niet iedereen maakt gebruik van de gespaarde Air Miles.

 

Door meer mogelijkheden te bieden om Air Miles in te wisselen en door het instellen van een geldigheidstermijn van 3 of 5 jaar, willen we het inwisselen van Air Miles stimuleren.

Waarom zijn er 2 vervaldata voor het vervallen van gespaarde Air Miles?

​Omdat een nieuwe regel wordt ingevoerd, wil Air Miles spaarders voldoende tijd geven om gespaarde Air Miles in te wisselen. Daarom deze overgangsregeling.

 

Alle Air Miles die je voor 21 oktober 2013 hebt gespaard zijn 5 jaar geldig. Alle gespaarde Air Miles vanaf 21 oktober 2013 zijn 3 jaar geldig. Bij inwisseling worden de Air Miles die het eerst vervallen ook als eerste ingewisseld.

 

Hier kun je bekijken welke Air Miles wanneer komen te vervallen.

Waar kan ik zien wanneer mijn Air Miles vervallen?

Hier kun je bekijken, nadat je bent ingelogd, bekijken welke Air Miles wanneer komen te vervallen.

alle vragen over geldigheidsduur gespaarde Air Miles tonen
 

Contact

Heb je niet gevonden wat je zocht? Dan kun je contact met onze klantenservice opnemen via telefoon of e-mail.

Telefoon

0900 - 8877keuze 5

Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 t/m 18.00 uur. De gesprekskosten zijn € 0,25 p.m. tot max. € 12,50 p.g.

e-mail

naar het contactformulier