Wat vind jij?

Voorkom diefstal van je Air Miles

Hoe kan ik zelf fraude voorkomen?

Je kunt fraude voorkomen door zuinig te zijn op je Air Miles kaart en op je inloggegevens die je op airmiles.nl hebt aangemaakt. Bij verlies van je kaart kun je het beste direct je kaart blokkeren.

We raden je aan inloggegevens aan te maken die je nog niet eerder op andere websites hebt aangemaakt. Daarnaast adviseren wij je om je inloggegevens regelmatig te wijzigen en ze niet te delen met anderen.

Tips voor het veilig gebruik van inloggegevens:

  • Gebruik altijd voor iedere site of login een verschillend, uniek gebruikersnaam en wachtwoord
  • Gebruik een wachtwoord van minimaal 8 tekens
  • Een goed wachtwoord bevat hoofdletters en kleine letters, cijfers en speciale tekens
  • Gebruik geen voor de hand liggende wachtwoorden, zoals namen of geboortedata

Zijn mijn gegevens veilig bij Air Miles?

Je kunt erop gerust zijn dat je gegevens veilig zijn bij Air Miles!

Ons systeem wordt continu getoetst op mogelijke datalekken . Dit is een standaard procedure binnen onze organisatie. Wanneer er een datalek wordt gevonden dan zijn wij ook verplicht om dit te melden aan de Autoriteit Persoonsgegevens.

Gelukkig heeft Air Miles tot op heden niets te maken gehad met een datalek.

Ik wil mijn inloggegevens aanpassen

Je inloggegevens kun je onderaan in je 'Mijn Air Miles profiel' (onder 'gegevens') aanpassen. Klik hier om naar je 'Mijn Air Miles profiel' te gaan.

Weet je je inloggegevens niet meer? Geen probleem!

Klik hier en geef je Air Miles kaartnummer door. Je ontvangt direct een e-mail met daarin je gebruikersnaam en een link waarmee je zowel je gebruikersnaam als je wachtwoord opnieuw kunt aanmaken.

Heb je geen e-mail ontvangen? Dan kan het zijn dat je oude e-mailadres nog bij ons bekend is. Klik hier om je huidige e-mailadres aan ons door te geven. Nadat je dit hebt aangepast ontvang ook jij de e-mail met daarin je gebruikersnaam en een link waarmee je zowel je gebruikersnaam als je wachtwoord opnieuw kunt aanmaken.

Mijn Air Miles zijn zonder mijn toestemming ingewisseld!

Wat vervelend dat er zonder jouw toestemming Air Miles zijn ingewisseld. Zijn je Air Miles online ingewisseld?

Ondanks het feit dat onze database waarin we jouw gegevens bewaren zeer goed beschermd is, is iemand in het bezit gekomen van je inloggegevens. Denk hierbij aan iemand in je naaste omgeving of mogelijk zijn je inloggegevens verkregen doordat ze gehackt zijn bij websites van andere organisaties en vervolgens geprobeerd op die van Air Miles.

Wij raden je aan je Air Miles kaart direct te blokkeren en je inloggegevens aan te passen om verder misbruik te voorkomen.

Nadat je je rekening hebt geblokkeerd kun je direct een nieuwe kaart aanvragen.

Ook als je je Air Miles kaart kwijt bent raden wij je aan je rekening te blokkeren en een nieuwe kaart aan te vragen.

Air Miles die, door toedoen van een fraudeur, zijn ingewisseld worden niet door ons vergoed.

Phishing e-mails in omloop

We hebben meldingen ontvangen dat er twee e-mails in omloop zijn die worden verzonden uit naam van Air Miles. De onderwerpen van deze mails zijn “Uw account op non-actief” en “regelmatig airmiles controleren”.

Deze e-mails zijn niet door Air Miles verstuurd. Klik niet op de links in de e-mails en verwijder de e-mail direct.

Heb je één van deze e-mails ontvangen? Laat het ons weten via: valse-email@airmiles.nl

Klik hier voor meer informatie hoe een phishing e-mail te herkennen is en wat je moet doen als je op een van de links hebt geklikt.

Je kunt voor meer informatie ook kijken op https://www.consumentenbond.nl/veilig-internetten/nepmails-en-phishing.

Wat is een phishing e-mail?

Phishing is een vorm van oplichting op het internet. Consumenten worden vaak via een e-mail benaderd. In deze mail staat een link die de consument naar een valse website lokt. Zo'n e-mail lijkt te komen van een betrouwbare instantie, bijvoorbeeld een creditcardmaatschappij of een bank. Het verzoek van de oplichter is meestal om 'de inloggegevens te controleren'.

Hoe herken ik een valse e-mail?

  • Je wordt verzocht op een link te klikken. Ongemerkt kom je op een vals inlogscherm waar je gevraagd wordt in te loggen. 
  • Een phishing mail is meestal onpersoonlijk: de aanhef luidt bijvoorbeeld 'Beste klant'. Maar let op: ook een gepersonaliseerde e-mail kan nog steeds nep zijn. Check dus altijd goed de afzender van het bericht. Air Miles mailt alleen met e-mailadressen die eindigen op @mailing.airmiles.nl, @airmiles.nl en @info.airmiles.nl.

Ik heb geklikt op een link in een phishing e-mail

Heb je op een link geklikt en ingelogd met je Air Miles inloggegevens? Wij adviseren je direct je Air Miles rekening te blokkeren en je inloggegevens aan te passen. Nadat je je rekening hebt geblokkeerd kun je direct een nieuwe kaart bestellen. De nieuwe kaart bevat een nieuw kaartnummer en zal gekoppeld zijn aan je huidige rekening.

Voorbeelden van phishing e-mails

Phishing mail 1:

 

Phishing mail 2: